OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Her kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål.
1. FORENINGEN
Bestyrelsen har de sidste 3 år arbejdet på at sikre antenneselskabets fremtid - og dermed medlemmerne de bedste priser på markedet for både internet og TV. Vi ved det, al forandring kan være svær - men verden forandrer sig, og det må vi som antenneforening også. Vi måtte se I øjnene, at det ikke var muligt at sikre antenneselskabets fremtid, med den nuværende løsning. Den eksisterende aftale med YouSee har gennem mange år bygget på formidling af TV pakker - og som vi alle ved, vil disse udfases og overgå til streaming. Internettet vil i fremtiden være vejen til TV.
Flere antenneforeninger har måtte overgive ejerskabet til de store selskaber grundet faldende medlemstal. I Korsør har vi formået at fastholde vores medlemstal, fordi vi har været opmærksomme på udviklingen. For at undgå, at vores fælles ejerskab skal overgå til et af de store selskaber, har vi fundet en løsning, hvor vi beholder ejerskabet og medbestemmelse i Korsør, så vi fortsat kan have indflydelse på indhold og priser. Stofa har opkøbt mange antenneforeninger de senere år, foreningernes medlemmerne bliver dermed låst til denne udbyder af internet og tv, helt uden indflydelse.
Antenneselskabet forventer at indgå en ny aftale omkring TV med YouSee. Bestyrelsen har et ønske om at kunne tilbyde flow tv (som vi har kendt TV i mange år), så længe som muligt. Vi har cirka 4500 medlemmer med TV pakke - og dem vil vi gerne imødekomme bedst muligt i fremtiden.
YouSee sælger i dag kun web-tv til private kunder. Så har antenneforeningen ikke sikret en aftale omkring fx. faste tv-pakker, kan de ikke købes. BlandSelv løsningen er på lånt tid og udfases for at blive erstattet af den nye digitale løsning via YouSee Play-appen.
Bestyrelsen har ligeledes gennem de seneste 3 år brugt en del ressource på finde en aftale med 3. parts udbyderene af internet. Det har ikke været muligt at nå i mål dette.
YouSee og øvrige udbydere har leveret internet på antenneselskabets anlæg og du vil derfor som minimum få samme kvalitet som tidligere, nu til en fast lav pris.
Så selv om ændring kan ses som en irritation og med nogle ulemper - vil det være den optimale løsning på sigt, vi sikrer nemlig god konkurrence og gode priser på både TV og internet.
Dit medlemskab fortsætter.
Har du abonnement på TV fortsætter det på de almindelige betingelser.
Har du allerede internetforbindelsen Korsør Connect fortsætter denne. Du skal dog have udskiftet dit modem. Det aftaler vi med dig når vi kommer til efteråret 2023. Det koster dig ikke noget at skifte til det nye modem. Du får et nyt Tecnicolor Wi-Fi 6 modem med nyeste teknologi.
Du vil automatisk blive sluset over til Korsør Connect 2024, som har bedre priser og hastigheder. Ønsker du at skifte til en højere hastighed, kan du med fordel gøre det allerede nu - du får nemlig 100,- kr i rabat, hvis du skifter inden 1. september 23.
Har du haft en anden udbyder fx. YouSee, Fastspeed, Telenor, Hiper eller anden leverandør af internet via antennestikket, skal du aktivt gøre noget for at have internet efter 1. februar 2024.
Korsør Connect er en lokal, hurtig og stabil internetforbindelse - til fornuftig pris.
Tilmelder du dig før 1. september får du 100,- kr. i rabat på din første regning.
Du skal aktivt tilmelde dig Korsør Connect og vælge den ønskede hastighed. Vi står gerne til rådighed for vejledning, du træffer os på tlf. 5837 3870.
Langt hovedparten af vores medlemmer vil opleve at det bliver væsentligt billigere at have Korsør Connect. Ingen af de store udbydere/fiberselskaber tilbyder faste priser I de niveauer, som foreningen kommer til at tilbyde sine medlemmer.
Hvis du sammenligner priser, så husk at være opmærksom på om der er tale om kampagnepriser der kun er gældende i en periode.
Ønsker du at skifte til Korsør Connect, skal du selv opsige dit nuværende internetabonnement.
Vi glæder os til at hjælpe dig videre - helt lokalt!
Hvad har du brug for? Du har brug for et stabilt internet til en god pris og en hastighed, der dækker dit behov.
Coax eller fiber bliver let en teknisk og lidt teoretisk diskussion om søm eller skruer.
I et moderne antennenet som vores i Korsør, er der masser af fiberkabler på samme måde som der er masser af Coax-kabler. Vi bruger fiberkabler til at opnå stor kapacitet frem til nogle lokale forsyningspunkter. Herfra kører internettrafikken via de traditionelle Coax-antennekabler det sidste stykke.
"Vi bruger både søm og skruer". Det sikrer dig mest for pengene - har virket i mange år og vil virke mange år ud i fremtiden!
Helt almindelige brugere vil ikke bemærke forskel på forsyningsvejene.
Korsør Antenneselskab tilbyder årlig, halvårlig, kvartårlig og månedsbetaling.
Foreningen tilbyder betaling via:
PBS,
FIK (giro)
Mobilepay: 18596 - husk at oplyse dit medlemsnr. i kommentarfeltet.
Kort og kontanter: modtages på kontoret.
Der arbejdes på at finde en løsning med kortbetaling.
Der betales altid forud for produkter.
Ønsker du helårlig betaling, betaler du 1. januar for 12 md.
Ønsker du månedsbetaling, betaler du 1. januar for januar og februar, således du altid er min. 1. måned forud.
Den 1. februar betaler du for marts måned
Den 1. marts betaler du for april måned osv.
Korsør Antenneselskab har gennem mange år haft en aftale om service med DKTV (tidl. Dansk Kabel TV).
DKTV er en stærk samarbejdspartner og har været vores højre hånd i byen gennem mange år. Korsør Antenneselskab har også et stærkt hold af lokale teknikere, som dagligt vejleder og løser opgaver for vores medlemmer.
Giv os et kald hvis du har spørgsmål til TV eller internet tlf. 58373870
Antenneselskabet har til formål at sikre TV og internet til medlemmerne. Det vil vi fortsat gøre, samtidig vil vi sikre en god og sund økonomi og konkurrence til andre udbydere i byen. Det gør vi ved at være synlige og tilbyde priser der ligger under markedspriserne.
TV-pakkerne som vi kender dem i dag udfases formentlig indenfor en årrække - TV indhold vil blive digitalt på sigt og komme som WEB TV via forskellige App's som fx. YouSee Play-appen.
Det betyder, at internet i fremtiden vil være vejen til TV og underholdning. Vi vil dog gøre hvad vi kan for at sikre TV som vi kender det i dag, så længe som muligt.
Det vil vi gerne, da vi har rigtigt mange medlemmer der fortsat ønsker TV på den måde.
2. INTERNET
Som led i udviklingen, kan du ikke have din internetforbindelse hos YouSee eller anden ekstern udbyder via antennestikket. Men du kan få stabilt og billigt internet hos din lokale antenneforening på flere måder:
- Tilmeld dig via hjemmesiden på www.korsoer-antenne.dk under fanen Formular
- Henvend dig personligt hos Korsør Antenneselskab på Tårnborgvej 4.
- Kontakt foreningen på 5837 3870
Husk vi er ejet af medlemmerne og er her for dig!
Både ja og nej!
Nogle e-mailadresser er "ejet" af YouSee fordi domænet er tilknyttet dit abonnement hos YouSee. I nogle tilfælde kan du købe mailservice hos dem - mod en månedlig betaling.
Vi anbefaler derfor, at du skifter din mail - en gang for alle, til en universal e-mailadresse som ikke er knyttet til en bestemt udbyder, så kan du nemlig i fremtiden skifte til anden udbyder uden besvær. Hos Korsør Antenneselskab tilbyder vi at hjælpe dig med processen.
Du kan finde en vejledning på næste bjælke/punkt.
Det kan være en kortsigtet og en dyr løsning ikke at få skiftet sin mailadresse.
Et skift af mailadresse kan virke som en stor opgave. Men fortvivl ej, for vi gør vores bedste for at hjælper dig godt i gang.
Du finder herunder vores anbefalinger til at gennemføre ændringen.
Læs mere om det, at skifte e-mail adresse ved at klikke her.
Du vil få besked fra din udbyder om, hvorvidt de ønsker deres modem retur eller om det skal bortskaffes.
Det er individuelt mellem dig og din udbyder.
Sikre dig, at du gemmer modem indtil du er sikker på, at det ikke skal retur. Du kan nemlig blive faktureret for erstatningsmodem hvis du ikke aflevere det retur. Gem din kvittering for afleveringen.
Du får nyeste teknologi, et Wi-Fi 6 modem til din forbindelse.
Når du bestiller 50/50 Mbit, 300/60Mbit, 500/500Mbit og 1200/200Mbit* får du nedenstående modem:
*Vær opmærksom på, at når du bestiller 1200/200 vil du modtage et modem med 1Gbps LAN port. Du vil således ikke kunne udnytte 1200Mbps på 1 LAN forbindelse.
Technicolor, model CGA4236TCH1
Specifikationen :
- Trådløs Router / Home Gateway med DHCP
- Indbygget 4 port ethernet switch, maks. 1 Gbps pr port
- Indbygget 2 analoge telefonporte til alm. fastnet telefoni via Evercall
- Dual-band WiFi 6
- 2.4 GHz (3x3) 802.11ax
- 5 GHz (4x4) IEEE 802.11ax
Technicolor er et internationalt firma med rødder i Europa (Thomson) og Nordamerika. Modemmerne bliver primært designet i Europa, men er produceret i østen. Hovedparten af alle modemmer på markedet er produceret i østen. Eksempelvis anvender Stofa det samme modem.
Model: FRITZ 6660
Bestiller du 1500/500Mbit modtager du et Wi-Fi 6 modem med 2,5 Gbps LAN port.
KØRER DU BRIDGEMODE?
Hvis du kører bridgemode, vil vi gerne vide det - så vil vi nemlig udlevere et ARRIS modem med 2,5Gbps LAN port til dig.
Inden du går i seng natten til den 1. februar 2024 tilslutter du dit nye modem, og tænder for det. (Vejledning findes i kassen).
Når du vågner er vores hold af teknikere i fuld gang med at skifte teknikken i vores anlæg. Der arbejdes på mange adresser på samme tid og adresserne vil løbende komme på.
Vi gør alt for at minimere gener for dig. Du kan dog forvente driftsforstyrrelser i løbet af dagen.
Denne vejledning gælder til 31.1. 2023. Herefter vil der komme en ny vejledning, da du skal anvende et andet modem fra denne dato.
Med abonnement på Korsør Connect er vi klar til at hjælpe dig, men prøv lige at se nedenfor inden du ringer:
Prøv først at genstarte dit modem - så får du alle nye opdateringer.
- Tryk på power-knappen eller sluk for strømmen
- Vent 30 sekunder før du tænder igen
- Vent yderligere 10-20 minutter så skulle dit modem være oppe at køre igen.
Tjek at dine kabler sidder ordenligt i dit modem:
- Det gælder både kablerne, der er tilsluttet væggen og dit modem.
Fik du at strømstikket sidder rigtigt?
Tjek om der er lys ved Wi-Fi symbolet
- Hvis der ikke er lys i den, kan du tænde for det trådløse internet ved at trykke på wi-fi-knappen, øverst på dit modem.
Stadig ikke kommet på?
Det sidste vi vil bede dig prøve er at nulstille dit modem - det gør du således:
- Dit modem skal være tændt, når du nulstiller. Modemmet går tilbage til fabriksindstillinger, når du nulstiller.
- Tryk en spids genstand evt. en kuglepen mod reset-knappen, bag på din router, i 30 sekunder.
- Vent 10-20 minutter så starte modemmet igen. Det slukker og tænder nogle gange.
Hvis ikke dine egne test hjalp dig, så kontakt os på telefon: 5837 3870 i vores åbningstid.
Support på telefon: 6914 0070 i tidsrummet 17-21 på hverdage og 10-14 i weekenden).
.... eller skriv en mail til support@korsoer-antenne.dk så kontakter de dig hurtigst muligt.
Den 1. februar 24 kan være en god idé at have lidt tålmodighed, da vi skifter teknisk udstyr og alle arbejder på højtryk for at nå i mål med opgaven.
Husk det er også den dag dit nye modem skal sættes til. Dit gamle udstyr virke ikke længere fra denne dato.
Du kan følge opdateringer på vores Facebook side - ønsker du alligevel at fejlmelder, kan det ske på telefon 5837 3870, så skal vi gøre vores bedste for at hjælpe dig.
Ja, du kan bestille en fast IP-adresse ved at sende en bestilling på mail til: kontor@korsoer-antenne.dk
Det koster 29,- kr/md at leje en fast IP-adresse.
Beløbet opkræves sammen med dit internetabonnement.
Medlemmer der pr. 1.2.2024 allerede har fast IP-adresse beholder deres aftale og pris.
Pr. 1. februar tilknyttes der en ny fast IP adresse, som kræver ny opsætning.
Hvem samarbejder vi med
Vi samarbejder fortsat med DKTV og Infowise omkring de tekniske løsninger.
Det er samarbejdspartnere som vi har god erfaring med – og som har stor erfaring indenfor vores område.
Netværksløsninger til privat og erhverv (dktv.dk)
It-leverandør i Odense med fokus på it-drift og it-sikkerhed (infowise.dk)
Vi samler alle oplysninger om vores medlemmer i vores medlemsdatabase som håndteres af Panther Applications A/S
https://www.pantheradmin.dk/
Hvor er serverne placeret
Dine personlige oplysninger, som vi gemmer for at kunne håndtere vores samarbejde, er gemt på en server der er den placeret i Azure/Microsoft hosting (Nordeuropa).
Den server der håndterer al trafik (CMTS serverne) er placeret i Danmark.
Har du spørgsmål hertil er du velkommen til at kontakte os.
Kontakt - Vi glæder os til at hjælpe - Korsør Antenneselskab (korsoer-antenne.dk)
3. TV
I øjeblikket har vi ikke kendskab til ændringer i TV-pakkerne.
Der er ikke annonceret ændringer i dit indhold for 2024.
Ja, medlemmer med minimum tv-grundpakke vil have adgang til WebTV via YouSee Play-appen.
Du kan lave et log in via YouSee´s hjemmeside eller ved at henvende dig direkte til YouSee på telefon 7070 4040.
Vær opmærksom på, at du skal bruge MitID.
Det vil fortsat være muligt at købe klassiske tv-pakker som vi har kendt dem i mange år.
Men Ja... du kan også logger på YouSee Play-appen. Her kan du streame dine kanaler - lige hvor du vil (EU).
Der kan være forskellige begrænsninger på både antallet af enheder, du kan bruge YouSee Play-appen på – og på antallet af afspilninger, der kan køre samtidig.
Det er udbyderen af kanalen og/eller programmet der stiller begrænsning.
Se evt. nedenstående link for yderligere specifikation:
Bland Selv løsningen sælges kun frem til 31/1 2024. Ønsker du Bland Selv skal du således tilmeldes inden denne dato.
Passer indholdet i en af vores 3 faste TV-pakker ikke til dig? Så kunne BlandSelv løsningen godt være noget for dig.
Grundpakken danner altid basis for BlandSelv, den kan du ikke undgå eller ændre.
Når du vælger BlandSelv har du 2 muligheder:
Grundpakken + 10 point. Du kan selv vælge kanaler/streaming for dine 10 point.
Grundpakke + 10 point hedder Mellempakke BlandSelv.
Grundpakken + 36 point. Du kan selv vælge kanaler for dine 36 point.
Grundpakke + 36 point hedder Fuldpakkepakke BlandSelv.
Vælger du BlandSelv skal du være opmærksom på, at evt. TV-boks kræver internet. Du kan også se BlandSelv via dit SMART TV når du henter YouSee Play-appen.
Har du ikke SMART TV kan du via Chrome Cast se dine kanaler på dit gamle TV.
Sidst har du også mulighed for at se dine BlandSelv kanaler via CA Modulkort. Denne løsning kræver ikke internet - men du skal have et CA Modulkort til alle dine TV, hvis du vil se BlandSelv kanalerne på alle TV.
Ahh.. det kan være lidt teknisk, giv os et ring hvis vi ikke fik det forklaret godt nok!
Tlf. 5837 3870
4. IP FASTNET TELEFONI
Ja, vi har samarbejde med EVERCALL. Men vi kan tidligst overtage dit abonnement 1. februar 2024.
Du skal blot huske, at du IKKE må opsige dit abonnement hos den nuværende leverandør. Dit abonnement skal FLYTTES til Korsør Antenneselskab, og må derfor ikke være opsagt. Opsiges det inden flytningen, så risikerer du at miste dit nuværende telefonnummer.
Der er ikke så mange der har IP telefoni, men telefonen kan være vigtig - kontakt os derfor på telefon 5837 3870 for nærmere aftale, så vi sikre os at flytningen går uden problemer.
Ja og nej ...
Du kan vælge:
- Forbrugsafregnet telefoni
- Fri tale Danmark som dækker danske fastnet- og mobilnumre.
Her kan du ringe løs!
- International til fastpris
Læs mere om dine muligheder her:
https://korsoer.evercall.dk/
Ja, Korsør Antenneselskab sender dig regning på telefoni sammen med dine øvrige produkter.
Du betaler forud for dit abonnement.
5. MOBIL TELEFONI
Ja, Korsør Antenneselskab tilbyder mobiltelefoni i samarbejde med EverCall. Læs mere under fanen "telefoni".
Korsør Antenneselskab har også indgået en aftale om "foreningsmobil" med YouSee. Det betyder, at du få rabat på nogle telefonabonnementer. Du kan læse mere herom under fanen "telefoni"
Husk, at du IKKE må opsige dit mobil abonnement hos dit nuværende mobilselskab, hvis du ønsker at skifte udbyder - men vil beholde dit telefonnr. Nummeret skal flyttes og derfor skal det fortsat være aktivt.
Vi har samarbejde med Evercall samt YouSee.
Vælger du et abonnement hos Evercall, vil du modtage opkrævning fra Antenneselskabet.
Evercall anvender Telenors mater.
Vælger du abonnement fra YouSee, vil YouSee opkræve din betaling.
Et godt råd:
Når du køber et mobil abonnement, skal du være opmærksom på om du ønsker ekstra tilkøb som musik, adgang til bøger, streaming og meget andet.
Du betaler altid ekstra for ekstra ydelser. Så overvej hvad du har behov for, FØR du køber og binder dig.